Senior tábor – Élménybeszámoló 2022

július 28, 2022 Megosztás Facebookon

Idén, 2022-ben is megrendezésre került Békésszentandráson a Magyar Hemofília Egyesület nyári Senior tábora, ahol most is a pecázásé volt a főszerep, a Kis sirató nyaralóban, június 26 és július 2 között. A 8 szobából álló, minden igényt kielégítő, teljesen akadálymentesített nyaralóházban igazán nem volt okunk panaszkodni, a kényelmet és hűsölést illetően. Az udvaron egy dupla medence is rendelkezésünkre állt, ha éppen a nyári forróságban le szerettünk volna hűlni. Éltünk is vele napi szinten. Ugyanakkor a főleg férfiak fő tevékenységére is volt lehetőség, a pecázásra. Saját stég, csónak és vízibicikli állt rendelkezésre.

Igazán eseménydús napokra emlékezhetünk vissza. Volt részünk izgalmas pecázásban, mikor is sikerült a halászlének valót kifogni. Azt hiszem mindannyian büszkék lehettünk Pékné Katika helytállására, hogy milyen bravúrosan sikerült a pontyot kifognia, férje, Béla segítségével. Később társult hozzá még egy csuka is, valamint apró halak, keszegek, kárászok. Ízletes halászlé készült belőle, a Pék házaspár főzőtudományával. Köszönet minden pecásnak (és a Körösnek), hogy finanszírozták egy napi ebédünket.

Közös megegyezéssel úgy döntöttünk, egy kis hajókázás is jöhet a Körös vizén. Sok érdekességet megtudhattunk a környékről, látnivalókról, miközben élveztük a hajó siklását és a szél „hűsítő” érzetét. Az egy órás program után egy közös fagyizással próbáltuk lehűteni magunkat a nyári melegben, kisebb-nagyobb sikerrel. Mindenesetre a fagylalt nagyon finom volt!

A kicsit fiatalabbak szervezésével és helytállásával, de a többiek beleegyezésével, egyik este egy rögtönzött „grill-party”-t is összehoztunk. Sült mindenféle finomság, és készült hozzá friss görög saláta is. Mindenkinek nagyon ízlett, még olyan társunknak is, aki eddig nem igazán rajongott az ilyen sültekért. Aztán lehet később sem fog, de akkor ez ott nem számított.

Bár nem a nagy evések napján (halászlé, grill husik), hanem csak másnap, de egy igazán jó kedvű „vízi-tornát” is tartottunk a medencében. Nem kellett hozzá más, csak víz, strandlabda és mosolygós, nevetős emberek csapata. Azt hiszem mindenki elfáradt a végére, a partmenti labdaszedők is, és mindenkinek jól esett a hideg gyümölcssaláta, hogy az egészségről sem felejtkezzünk el (többször is készült eme finomság). A medence természetesen nem csak ekkor volt kihasználva, mindig volt, aki úszott pár hosszt vagy csak próbálta túlélni a forróságot.

És ami még kimaradt: az asszonyok közös erővel palacsintát sütöttek, töltöttek a társaságnak. Volt éjszakai kalandtúra, mikoris Ferinek kapása lett volna, de a hal mégis erősebbnek bizonyult és végül szakadt a damil, amit ki kellett szabadítani, mindezt az éjszaka közepén, vízibiciklivel. Egyik éjjel pedig pecázáshoz kaptak kedvet a férfi nem képviselői, másnap hajnali 4-ig bírták is.

Elmondhatjuk, hogy idén igazán jó csapat verődött össze, gyorsan megtaláltuk a közös hangot. Mindenki segítségére és társa volt mindenkinek, legyen szó a nagy fogás kihalászásáról, az ételek elkészítéséről, szervírozásáról, rendtartásról, vagy a minden esti nagy beszélgetések, csocsózások alkalmával.

Szeretnénk megköszönni az MHE vezetőinek támogatását és Nagy Ferinek, hogy idén is megszervezte ezt a fantasztikus tábort, és hogy gondoskodott egy helyi étterem házhoz szállítós megoldásával a mindennapi ebédünkről.  A reggeli és vacsora önellátós volt, így magunk gondoskodtunk ennek megszervezéséről és elkészítéséről. Természetesen szállásunkat és étkezésünket is a Magyar Hemofília Egyesület finanszírozta, melyet hálásan köszönünk mindannyian!

Reméljük, hogy jövőre ugyanígy, ugyanitt újra találkozhatunk.